Close
Type at least 1 character to search
Back to top
Blog-Youtube

Youtube ako reklamný nástroj: 5 dôvodov, prečo propagovať svoj produkt práve tu

Youtube je bezkonkurenčne už roky najpopulárnejšou platformou na zdieľanie a pozeranie videí. Nájdete ich tu milióny a na svoje si príde absolútne každý — k dispozícii sú tu videoklipy vašej obľúbenej kapely, vlogy, módne tipy, milióny rôznych návodov, motivačné videa… Hovorí sa, že neexistuje nič, čo na Youtube nenájdete, a zrejme to bude pravda. 

Youtube navštívi denne v priemere viac ako 120 miliónov užívateľov z celého sveta. Stal sa preto skvelou platformou, kde môžete či už prostredníctvom platenej reklamy alebo vlastného kanálu nápaditým videom propagovať svoj produkt či svoju službu. Tu je hneď 5 dôvodov, prečo by ste tak mali spraviť práve na Youtube. 

#1 Obrovský dosah

Na Youtube sa nachádzajú miliardy videí. Ide o platformu, ktorá je dostupná v takmer 80 jazykoch, čo pokrýva približne 95 % populácie. Čo je ale ešte zaujímavejšie je to, že až 68 % užívateľov Youtube hovorí, že videá, ktoré sú tu uverejnené, im pomáhajú rozhodnúť sa pri nakupovaní. 

Znamená to, že keď si ide človek kúpiť nejaký tovar — či už elektroniku, kozmetiku alebo čokoľvek iné — až 68 % ľudí sa najprv pozrie, či si o tomto produkte nenájdu nejaké video práve na Youtube. 

#2 Google Youtube miluje

Bodaj by nie, keď spadá pod neho — avšak vy môžete túto skvelú vec využiť vo svoj prospech. Možno ste si všimli, že videá sa vo výsledkoch vyhľadávania Google zobrazujú častejšie ako iné formy obsahu. Môžete to využiť tak, že na svoj web napíšete kvalitný obsah a z tohto obsahu vytvoríte videá na YouTube. 

Ak tak urobíte, vytvoria sa spätné odkazy na váš web, čo znamená, že vašu firmu bude možné nájsť častejšie vo vyhľadávaní Google. Využitím YouTube marketingu tiež zvyšujete “online autoritu“ svojho podnikania. Čím autoritatívnejší ste v službe Google, tým vyššie bude hodnotenie vašej stránky na stránke s výsledkami vyhľadávacieho nástroja Google.

#3 Zvýšite svoje konverzie

Ak sa hovorí, že jedna fotka hovorí viac ako tisíc slov, v tom prípade hovorí video za viac ako milión slov. Pomocou neho totiž dokážete vo vašej cieľovej skupine vyvolať oveľa viac emócií ako napr. obrázkom či textom. Štatistiky hovoria, že aj vďaka tomu sa dokážu vaše konverzie zvýšiť až o 80 %. 

#4 Videom toho obsiahnete oveľa viac

Dokonalým príkladom je napríklad predaj nehnuteľnosti. V zahraničí je už úplne bežné, že na tento účel sa používa ako hlavný marketingový prostriedok práve video, čo využívajú už aj slovenské pokrokové realitné kancelárie. 

Jediným videom, ktoré bude natočené a zostrihané profesionálom, dokážete za niekoľko sekúnd ukázať potenciálnemu klientovi celú nehnuteľnosť, vyzdvihnúť jej klady a dokonca aj docieliť, aby si k nej vytvoril nejaký “citový vzťah”. Toto je prostredníctvom fotiek a textu dosiahnuteľné len veľmi ťažko.

Toto však, samozrejme, neplatí len pri predaji nehnuteľnosti, ale samozrejme rovnako aj pri predaji akéhokoľvek produktu či služby. 

#5 Na výber máte viacero možností

Podobne ako Facebook, rovnako aj Youtube vám poskytuje viacero formátov reklám. Môžete si tak zvoliť, ktorá bude najviac vyhovujúca práve pre vás. Medzi tie najobľúbenejšie patrí napríklad reklama, pri ktorej sa vám po 5 sekundách objaví možnosť preskočiť ju, no nezaostávajú ani reklamy, ktoré sa preskočiť nedajú či reklama zobrazená v textovom poli počas videa. Možností je mnoho, stačí sa v nich len zorientovať a vybrať si tú správnu. 

Zanechajte nám koment